Cum sa ajungi pe prima pagina Google.

prima pagina google
Articol actualizat pe data de 21 ianuarie 2025

Site-ul tău ar trebui sa devina un generator de lead-uri. Daca in momentul de fata îl vezi ca pe un cost si nu ca pe un bun care iți aduce profit, probabil ca acesta nu este optimizat si nu ai ajuns încă pe prima pagina Google.

Într-o lume in care toată lumea are un smart-phone, este important ca site-ul tău sa fie optimizat pentru a ajunge pe prima pagina Google unde se afla cea mai mare parte a traficului organic.

Algoritmii Google sunt complecși și în continuă evoluție, ceea ce face ca optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) să fie o activitate dificila și continuă.

Am folosit doi termeni ‚trafic organic’ si ‚SEO’. Hai sa vedem ce înseamnă aceștia.

‚Trafic organic’ se refera la vizitatorii ajunși pe site-ul tău din motoarele de căutare. Fie ca vorbim de Google, Bing sau altele.

A nu se confunda însă cu reclamele, care sunt un subiect complet diferit.

Așadar, cel mai important factor este poziția pe care o ai pe Google. O sa folosim Google ca exemplu pentru ca este de departe cel mai popular motor de căutare in România:

prima pagina google

surse trafic

Sursa: https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/romania

‚SEO’ vine de la Search Engine Optimization si se refera la o serie de optimizări si acțiuni pentru a face posibila prezenta site-ului tău cat mai sus in rezultatele Google.

Descarcă acum, gratuit, ghidul SEO pe care l-am scris pentru a bifa toate cerințele de baza.

 

Cuvinte Cheie.

Am descris in ghid de unde poți obține cuvintele cheie gratuit. Le poți afla si intuitiv, gândindu-te la tipul de servicii/produse pe care le oferi.

Astfel, daca ai un site unde vinzi șosete, cuvintele cheie pot fi de tipul ‚șosete București’, ‚șosete bumbac’, ‚șosete Verzi’, etc.

Ce nu poți afla intuitiv este numărul de căutări zilnice pe acel subiect. Folosind instrumentul gratuit din ghid, poți afla si un estimat legat de numărul de persoane vor căuta pe Google acel termen.

Poți folosi si instrumente plătite care sa iți facă viața mai ușoară. SEMrush sau Ahrefs sunt câteva dintre cele mai populare. Acestea vin însă cu niște costuri destul de mari, pe care probabil nu le-ai prins momentan in buget.

Poți de asemenea sa ne contactezi si sa facem o analiza completa a cuvintelor cheie din industria ta, o analiza a competitorilor si sa formulăm împreună un plan de lupta.

Optimizare ‚on-page’’

Se refera la setul de optimizări si bune practici pentru site-ul tău.

Aici sunt destul de mulți termeni tehnici cu care probabil nu ești familiarizat. Poți consulta ghidul pentru o descriere pe larg a acestora.

Titluri și descrieri meta. Ai nevoie de titluri și descrieri meta unice și relevante pentru fiecare pagină. Pentru a le genera, vei include cuvintele cheie principale pe care le-ai obținut mai sus. Pentru site-urile moderne exista instrumente care te vor ajuta sa generezi automat aceste descrieri si titluri.

Conținut de calitate. Oferă conținut original, util și bine structurat, care să răspundă nevoilor utilizatorilor si întrebărilor acestora. Exista mai multe motive pentru care este important sa ai texte de calitate. Cel mai important este faptul ca Google contorizează cat timp petrec vizitatorii la tine pe site si daca vizitează alte pagini odată ce au intrat.

Acest lucru semnalizează ca site-ul este util pentru vizitatori. Pe de alta parte, daca vizitatorii petrec pe site doar câteva secunde si apoi se duc pe următorul rezultat de pe Google, acesta va înțelege ca nu ai conținut de calitate si ca nu ai răspuns problemelor/nevoilor vizitatorului.

Nu poți folosi prea mult text in paginile de prezentare si cu siguranță nu poți răspunde tuturor întrebărilor. De acea este indicat sa ai pagini de blog unde sa scrii pe larg despre un subiect, apoi sa pui link-uri către paginile de produs/serviciu relevante.

Structura URL-urilor. Trebuie folosești URL-uri clare și concise, care să reflecte conținutul paginii. In loc de ‚magazinultau.ro/product/product23?green’, folosește ‚magazinultau.ro/produs/sosete-verzi’.

Etichete de titlu (H1, H2, etc.): Structurează conținutul pentru a-l face mai ușor de citit și de indexat de către motoarele de căutare.

 

Si mai multe optimizări tehnice.

Aici vorbim chiar de aspecte tehnice la nivel de baza.

Trebuie sa te asiguri ca viteza site-ului este excelenta. Am descris in ghid cum poți testa viteza actuala a site-ului tău folosind un instrument pus la dispoziție chiar de Google.

Daca folosești o găzduire in cPanel la 2 euro pe luna, poate ar trebui sa te uiți spre alte variante Premium.

Daca ai un site unde persoana care l-a creat doar a instalat o tema de 70 euro unde a modificat textul, ar trebui sa te uiți spre opțiunile de refacere a site-ului.

Site-ul tău trebuie sa fie optimizat pentru telefonul mobil. De cele mai multe ori peste jumătate din trafic-ul de pe site-ul tău va veni de pe astfel de dispozitive mobile.

De cele mai multe ori va trebui sa alegi o firma care oferă servicii IT moderne.

 

Optimizare off-page

Atunci când un site cu o reputație foarte buna (site-uri de știri, bloguri, etc) pune un link către site-ul tău, acesta din urma va avea parte de o îmbunătățire a poziție pe Google. De ce? Pentru ca se transfera o parte din încrederea pe care Google o are deja in site-ul respectiv. E ca un fel de recomandare, garantând ca site-ul tău este sigur si cu are conținut de calitate.

Realitatea este ca acest lucru este foarte greu de realizat organic. Mai ales daca ești la început de drum, nu te va lua nimeni in seama.

Acesta este pasul unde ai nevoie de ajutor profesional.

S-a dezvoltat o întreagă industrie in jurul acestui fenomen numit back-linking. Unde vei plăti ca site-urile mari sa pună un link către site-ul tău. Ne poți contacta pentru detalii.

 

De ce funcționează SEO?

Pentru ca majoritatea afacerilor nu își optimizează site-urile. Au rămas cu gândirea din trecut si nu vad potențialul pe care îl poate avea un site.

Funcționează atunci când este implementat cum trebuie si mai ales daca ai lângă tine partenerul de servicii de marketing care este la curent cu modificările constante, are acces la instrumente profesionale si aloca timp pentru a înțelege particularitățile site-ului tău.

 

Ajungerea pe prima pagină a Google necesită timp, efort și cunoștințe. Prin implementarea strategiilor de SEO prezentate mai sus și prin monitorizarea constantă a rezultatelor, poți îmbunătăți semnificativ vizibilitatea site-ului tău și atrage mai mulți vizitatori.

 

 

 

 

Abonarea ta nu a putut fi salvată. Te rugăm să încerci din nou.
Mulțumim, te-ai înregistrat cu succes!

Adresa ta de e-mail este folosită doar pentru a-ți trimite newsletter-ul nostru și informații despre activitățile stringtech.ro. 

Folosim Brevo ca platformă de marketing. Prin trimiterea acestui formular esti de acord ca datele personale pe care le-ai furnizat să fie transferate către Brevo pentru prelucrare în conformitate cu Brevo's Privacy Policy.

    lasa un comentariu

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    incepe acum

    primul pas catre o super colaborare.

    Ghid SEO
    GRATUIT

    Descarca acum si afla cum poti ajunge pe prima pagina Google!
    Abonează-te la newsletter!
    [hubspot type="form" portal="26932850" id="f925e492-1ed6-49b8-a1bc-62544210e93a"]