In acest articol vom discuta despre procesul de creare site de prezentare in 2024. Daca nu ești interesat de procesul efectiv, la final vom discuta despre câteva puncte la care trebuie sa fii atent atunci când vrei ca altcineva sa iți creeze site-ul, dar si câteva opțiuni din partea noastră.
Adevărul este ca majoritatea clienților caută pe internet informații despre o noua companie cu care doresc sa colaboreze. Astfel, este esențial sa ai un site de prezentare bine pus la punct care sa ofere informații despre afacerea ta, clienți si experiență. Acesta este de multe ori prima interacțiune pe care o ai cu clientul respectiv. Trebuie sa te asiguri ca aceasta experiență este memorabila si sa te diferențiezi de concurenta.
Indiferent ca dorești un site nou sau refacerea unui site existent o sa descriem doua dintre cele mai simple modalități de creare a site-ului, care sa nu implice cunoștințe tehnice avansate.
Aici exista doua opțiuni, fie mergi pe un serviciu as a service (SaaS), un website builder, fie folosești o modalitate ceva mai avansata, un CMS (Content Management System).
Alegerea trebuie făcută in funcție de buget, cunoștințe tehnice, timp alocat dar si funcționalități si așteptări specifice.
Un SaaS este o modalitate extrem de ușor de folosit. De obicei in schimbul unui preț lunar sau pe gratuit, ai acces la un panou de administrare unde începi sa iți construiești site-ul cu un minim de cunoștințe. Un dezavantaj ar fi faptul ca ești cumva limitat daca iți dorești sa folosești funcționalități ceva mai avansate, de cele mai multe ori, aceste ascunzându-se in spatele unui plan superior (mai mulți bani).
Avantajele sunt ca ai înregistrare domeniului, găzduirea si certificatul SSL inclus. De cele mai multe ori, ai la dispoziție o mulțime de teme pe care sa le folosești. Mai mult, poți testa marea majoritate a soluțiilor utilizând un cont de trial.
Acestea sunt considerate soluții all-in-one, adică ai la dispoziție, in același loc, majoritatea instrumentelor de care ai nevoie pentru crearea site-ului de prezentare.
Exista si astfel de opțiuni care sunt integrate nativ cu alte soluții. De exemplu, daca ne uitam către website builder-ul de la HubSpot sau Zoho, aceștia oferă soluția de creare a site-ului ca addon la produsul principal (CRM).
Acest lucru se traduce in posibilitatea de a crea cu ușurința fluxuri care intr-un site custom necesita costuri serioase.
De exemplu, atunci când cineva completează un formular de contact pe site-ul tău, contactul este automat salvat in CRM, putând sa automatizezi fluxuri de comunicare sau task-uri.
Cateva exemple: HubSpot, Zoho, Wix, WordPress.com, etc.
Un CMS – Content Management System – este o platforma asupra căreia ai mai mult control fata de un SaaS, dar nu este atât de complicat de folosit precum un site creat de la 0 cu cod. De cele mai multe ori găzduirea, domeniul si certificatul SSL este gestionat de către tine si trebuie achiziționate din alta parte.
Avantajul fiind ca ai mult mai mult control asupra tuturor aspectelor ce țin de site, dar necesita cunoștințe minime tehnice si multe funcționalități trebuie gândite ceva mai in detaliu.
De obicei temele se achiziționează separat, majoritatea dintre acestea putând fi personalizate fie din meniul temei respective, fie cu ajutorul unui alt builder care se instalează peste CMS.
Avantajul este ca odată ce ai terminat de configurat site-ul de prezentare, costurile lunare se rezuma la costul găzduirii, care chiar daca nu este recomandat, poate fi foarte ieftin. Costurile anuale fiind legate doar de domeniul pe care l-ai achiziționat si builder-ul.
Cateva exemple: WordPress, Joomla, Drupal, Magneto, etc.
Un mare avantaj pe care îl are WordPress este faptul ca este utilizat de majoritatea site-urilor de pe internet. Astfel, exista foarte multe update-uri de securitate, o mulțime de plug-in uri gratuite si costurile de dezvoltare cu o agenție, sunt de obicei mai mici decât dezvoltarea unui site de la 0.
Un dezavantaj major este faptul ca trebui sa intri periodic pentru a face update-urile si sa te asiguri ca aceste plug-in-uri sunt si rămân compatibile intre ele si ca nu devin breșe de securitate.
Daca te-ai decis sa mergi pe aceasta opțiune, trebuie in primul rând sa alegi SaaS-ul cu care vei merge mai departe.
Prima data ar trebui sa te uiți spre tool-urile pe care le folosești deja. După cum spuneam, daca ai deja instrumente care au disponibile add-on-uri care iți permit crearea unui site, ar trebui sa mergi cu acesta opțiune.
Pentru ca nu iți dorești sa folosești cat mai multe instrumente diferite, sa ai totul intr-un singur loc, o singura factura si administrare cat se poate de facila.
Daca trebuie sa alegi o soluție noua, ar trebui sa faci o lista in care sa poți compara funcționalitățile care te interesează. De asemenea, așa cum spuneam si la început, majoritatea acestor servicii sunt disponibile sub forma de trial (cu sau fără car de credit) timp de 7-30 de zile.
De obicei, este suficient timp pentru a-ti face o părere.
Aici sunt câteva întrebări care te pot ajuta sa iei decizia corecta:
In ceea ce privește costurile, o soluție de acest tip, poate costa intre 0 si 25 de euro pe luna. Sfatul nostru este sa începi cu cea mai ieftina subscripție, apoi poți oricând face upgrade la o opțiune care sa aibă mai multe funcționalități care sa-ti satisfacă nevoile.
Domeniul site-ul tău de prezentare este una dintre cele mai importante decizii pe care trebuie sa le iei.
In primul rând acesta trebuie sa fie reprezentativ pentru afacerea ta.
In al 2-lea rând trebuie sa fie ușor de înțeles si de reținut.
Trebuie sa eviți minusuri, undescore sau alte caractere. De asemenea, nici subdomeniile de forma firma.domeniu.ro nu sunt indicate.
De obicei, daca vorbim de crearea unui site de prezentare domeniul trebuie sa reprezinte brandul după care vrei ca lumea sa te găsească. Daca scopul este ca site-ul sa fie generator de vânzări/lead-uri ar trebui sa legi un termen care sa fie relevant pentru industria ta.
De exemplu daca firma ta se numește Restxore dar vinzi ferestre. Pentru un site de prezentare vei alege Restxore.ro, dar daca vrei doar sa vinzi online, vei alege ferestreiefinte.ro.
In funcție de serviciul ales, vei putea cumpăra domeniul direct din platformă sau de la autoritatea oficiala care reglementează domeniile web in Romania, rotld.ro. Daca l-ai cumpărat din alta partea, aceste servicii iți vor oferi pași ușor de urmărit pentru a lega domeniul de site-ul tău.
Ei bine, tema perfecta nu exista. In cazul serviciilor de tip SaaS, in procesul de înregistrare vei avea de ales dintr-o multitudine de teme.
Alegerea trebuie făcută in conformitate cu brand-ul tău, respectând culorile din logo.
Un lucru important la care trebuie sa fii atent este testarea site-ului de pe dispozitive mobile. Acesta fiind modalitatea cea mai comuna de accesare a site-urilor in ziua de astăzi.
Provocarea vine de la personalizarea acestei teme.
Majoritatea serviciilor iți vor permite schimbarea culorilor, fonturilor si imaginilor cu ușurință.
Daca nu ai imagini realitate profesional, ar trebui sa cauți pe Google librarii de imagini care pot fi folosite gratuit si legal in cadru comercial.
Site-ul trebuie sa iți placa in primul rând ție, sa fii sigur de alegerile făcute si sa nu efectuezi modificări majore prea des.
In funcție de cat de mult efort ești dispus sa investești, cea mai dificila parte este realizarea textelor. Aceasta activitate consuma foarte mult timp pentru ca trebuie sa te pui in pielea clientului tău si sa pui informațiile pe care le consideri necesare.
Evita sa folosești conținut generat cu ajutorul Inteligentei Artificiale pentru ca Google începe sa penalizeze conținutul care nu este creat de oameni.
Ca structura generala, ai de ales intre site-uri one-page sau multi-page.
In cazul paginilor one-page, vei avea o singura pagina împărțita in mai multe secțiuni care sa înglobeze toate informațiile pe care vrei sa le transmiți. Meniul principal din partea de sus, acționând ca un navigator al acestui site.
In cazul site-urilor multi-site, va trebui sa ai o pagina home, despre, contact, portofoliu si opțional produse/servicii.
De asemenea o pagina de blog este esențială pentru a putea scrie conținut de tip informativ care sa aducă site-ul cat mai sus in rezultatele Google.
Nu uita sa adaugi termeni si condiții, politica cookies, politica de confidențialitate pe site-ul tău de prezentare. Multe dintre aceste servicii vor oferi pagini predefinite, pe care trebuie neapărat sa le modifici sa se potrivească cu specificul afacerii tale.
Din nou, asigura-te, ca site-ul se încarcă rapid si ca este ușor citibil si navigabil de pe dispozitivele mobile.
Asigura-te ca:
Instalează formularele si asigura-te ca informațiile completate ajung acolo unde trebuie.
Daca sunt funcționalități pe care nu le ai disponibile, acestea sunt fie prezente intr-un plan superior, fie sunt disponibile sub forma de add-on sau plug-in intr-un ‚Marketplace’.
Procesul de crearea a site-ului folosind un CMS este mult mai complex, dar informațiile sunt disponibile online sub forma de tutoriale/articole.
Nu o sa vorbim despre alegerea unui CMS. Pentru un începător nu poate sa existe o varianta mai ușoara decât WordPress.
Nu vom trata toate opțiunile posibile, ci cea mai rapida metoda de a realiza un site de prezentare folosind aceasta metoda.
Găzduirea potrivita este un factor important din mai multe puncte de vedere.
In primul rând vrei sa te asiguri ca site-ul este cat se poate de rapid. Acest factor este important din mai multe motive:
In funcție de tipul de găzduire, poți ajunge pe listele negre ale antivirușilor sau Google.
Daca alegi o găzduire ieftina, pe același server sunt găzduite mai multe site-uri care împart același IP. In cazul in care unul dintre acele site-uri face spam, are conținut ilegal sau încarcă in orice fel normele de conformitate, toate site-urile de pe același server vor fi penalizate.
Nu avem o recomandare de găzduire, primele rezultate din Google ar trebui sa fie decente.
Rămân valabile toate punctele pe care le-am discutat anterior in cazul alegerii domenului.
Diferența este ca de cele mai multe ori compania de hosting iți va oferi posibilitatea de a cumpăra domeniul in același timp cu găzduirea. Avantajul fiind ca acestea vor fi pre-configurate corect.
Daca ai deja un domeniu sau dorești sa îl cumperi de pe ROTLD, va trebui sa faci niște setări tehnice la nivel de name-servere. Probabil ca provider-ul de găzduire iți va oferi informații detaliate despre efectuarea acestei operațiuni.
Pentru ca tehnologia a avansat, ai la dispoziție instrumente extrem de ușor de folosit.
In 99% dintre situațiile in care ai achiziționat un cont de găzduire din Romania, o sa primești datele de conectare la o platforma de administrare numita cPanel, ceva de tipul:
In partea dreapta sus in box-ul ‚Search Tools’ vei cauta după ‚Softaculous’.
Se va deschide un panou in care vei avea de ales dintre mai multe CMS-uri, de unde vei alege WordPress:
O data pasat butonul de install, baza de date, utilizatorul de baza de date si credentialele de acces in site se vor genera automat.
Felicitări, acum ai un site WordPress, gol, accesibil de pe domeniul legat la contul de găzduire.
Cea mai ușoară metoda este folosirea unui builder peste WordPress.
Cel mai cunoscut builder este Elementor, de care probabil ai auzit deja. Mai multe detalii despre modelul de pricing al celor de la Elementor aici.
Am ales Elementor ca si builder pentru ca, chiar daca nu este cel mai optimizat sau cel mai rapid, este cel mai ușor de folosit. Ai la dispoziție zeci de mii de tutoriale pe YouTube despre cum sa instalezi si personalizezi un site folosind Elementor.
Alegerea unei teme este opțională, Elementor are pagini predefinite gata sa fie importate in site-ul tău conform structurii pe care o dorești.
Informațiile legate de structura si setări sunt aceleași ca cele amintite mai sus.
Din nou, trebuie sa fii atent la cat de rapid si responsive este site-ul tău de pe dispozitivele mobile.
Daca vrei sa muncești cat mai puțin ai la dispoziție o mulțime de teme disponibile la un preț decent.
Cea mai mare librărie de teme este disponibila aici.
Asigura-te ca tema aleasa este potrivită pentru site-ul tău de prezentare. O poți testa apăsând butonul ‚Live Preview’. Asigura-te in schimb ca aceasta tema este compatibila cu Elementor.
Ai la dispoziție review-uri si părerii de ceilalți clienți care au cumpărat si folosesc aceasta tema.
Din nou, toate aceste operațiuni sunt explicate in detaliu, in format video, la o simpla căutare pe YouTube.
Dezavantajul este ca site-ul tău nu va fi unic. De aceea daca iți dorești o experiența unica pentru utilizatorii tai trebuie sa discuți cu o agenție care sa vina cu o abordare personalizata si memorabila pentru clienții tai.
Acesta este pe scurt, procesul de creare al unui site de prezentare in 2024.
Daca altcineva se ocupa de crearea site-ului tău, poți testa site-ul folosind butonul de la finalul articolului.
Daca ai întrebări iți stăm la dispoziție.