Creare site de prezentare in 2024

Creare site de prezentare

In acest articol vom discuta despre procesul de creare site de prezentare in 2024. Daca nu ești interesat de procesul efectiv, la final vom discuta despre câteva puncte la care trebuie sa fii atent atunci când vrei ca altcineva sa iți creeze site-ul, dar si câteva opțiuni din partea noastră.

Adevărul este ca majoritatea clienților caută pe internet informații despre o noua companie cu care doresc sa colaboreze. Astfel, este esențial sa ai un site de prezentare bine pus la punct care sa ofere informații despre afacerea ta, clienți si experiență. Acesta este de multe ori prima interacțiune pe care o ai cu clientul respectiv. Trebuie sa te asiguri ca aceasta experiență este memorabila si sa te diferențiezi de concurenta.

Indiferent ca dorești un site nou sau refacerea unui site existent o sa descriem doua dintre cele mai simple modalități de creare a site-ului, care sa nu implice cunoștințe tehnice avansate.

1. Alege platforma potrivita.

Aici exista doua opțiuni, fie mergi pe un serviciu as a service (SaaS), un website builder, fie folosești o modalitate ceva mai avansata, un CMS (Content Management System).

Alegerea trebuie făcută in funcție de buget, cunoștințe tehnice, timp alocat dar si funcționalități si așteptări specifice.

1.1 Website builder

Un SaaS este o modalitate extrem de ușor de folosit. De obicei in schimbul unui preț lunar sau pe gratuit, ai acces la un panou de administrare unde începi sa iți construiești site-ul cu un minim de cunoștințe. Un dezavantaj ar fi faptul ca ești cumva limitat daca iți dorești sa folosești funcționalități ceva mai avansate, de cele mai multe ori, aceste ascunzându-se in spatele unui plan superior (mai mulți bani).

Avantajele sunt ca ai înregistrare domeniului, găzduirea si certificatul SSL inclus. De cele mai multe ori, ai la dispoziție o mulțime de teme pe care sa le folosești. Mai mult, poți testa marea majoritate a soluțiilor utilizând un cont de trial.

Acestea sunt considerate soluții all-in-one, adică ai la dispoziție, in același loc, majoritatea instrumentelor de care ai nevoie pentru crearea site-ului de prezentare.

Exista si astfel de opțiuni care sunt integrate nativ cu alte soluții. De exemplu, daca ne uitam către website builder-ul de la HubSpot sau Zoho, aceștia oferă soluția de creare a site-ului ca addon la produsul principal (CRM).

Acest lucru se traduce in posibilitatea de a crea cu ușurința fluxuri care intr-un site custom necesita costuri serioase.

De exemplu, atunci când cineva completează un formular de contact pe site-ul tău, contactul este automat salvat in CRM, putând sa automatizezi fluxuri de comunicare sau task-uri.

Cateva exemple: HubSpot, Zoho, Wix, WordPress.com, etc.

1.2 CMS

Un CMS – Content Management System – este o platforma asupra căreia ai mai mult control fata de un SaaS, dar nu este atât de complicat de folosit precum un site creat de la 0 cu cod. De cele mai multe ori găzduirea, domeniul si certificatul SSL este gestionat de către tine si trebuie achiziționate din alta parte.

Avantajul fiind ca ai mult mai mult control asupra tuturor aspectelor ce țin de site, dar necesita cunoștințe minime tehnice si multe funcționalități trebuie gândite ceva mai in detaliu.

De obicei temele se achiziționează separat, majoritatea dintre acestea putând fi personalizate fie din meniul temei respective, fie cu ajutorul unui alt builder care se instalează peste CMS.

Avantajul este ca odată ce ai terminat de configurat site-ul de prezentare, costurile lunare se rezuma la costul găzduirii, care chiar daca nu este recomandat, poate fi foarte ieftin. Costurile anuale fiind legate doar de domeniul pe care l-ai achiziționat si builder-ul.

Cateva exemple: WordPress, Joomla, Drupal, Magneto, etc.

Un mare avantaj pe care îl are WordPress este faptul ca este utilizat de majoritatea site-urilor de pe internet. Astfel, exista foarte multe update-uri de securitate, o mulțime de plug-in uri gratuite si costurile de dezvoltare cu o agenție, sunt de obicei mai mici decât dezvoltarea unui site de la 0.

Un dezavantaj major este faptul ca trebui sa intri periodic pentru a face update-urile si sa te asiguri ca aceste plug-in-uri sunt si rămân compatibile intre ele si ca nu devin breșe de securitate.

2. Creare site de prezentare cu un Website Builder.

Daca te-ai decis sa mergi pe aceasta opțiune, trebuie in primul rând sa alegi SaaS-ul cu care vei merge mai departe.

Prima data ar trebui sa te uiți spre tool-urile pe care le folosești deja. După cum spuneam, daca ai deja instrumente care au disponibile add-on-uri care iți permit crearea unui site, ar trebui sa mergi cu acesta opțiune.

Pentru ca nu iți dorești sa folosești cat mai multe instrumente diferite, sa ai totul intr-un singur loc, o singura factura si administrare cat se poate de facila.

Daca trebuie sa alegi o soluție noua, ar trebui sa faci o lista in care sa poți compara funcționalitățile care te interesează. De asemenea, așa cum spuneam si la început, majoritatea acestor servicii sunt disponibile sub forma de trial (cu sau fără car de credit) timp de 7-30 de zile.

De obicei, este suficient timp pentru a-ti face o părere.

Aici sunt câteva întrebări care te pot ajuta sa iei decizia corecta:

  • Ai la dispoziție un instrument de suport rapid? Poate un chatbox sau o adresa de email la care sa răspundă o persoana reala in mai puțin de 24 de ore?
  • Este costul lunar justificat?
  • Folosești majoritatea funcționalităților disponibile in respectivul plan?
  • Site-ul se mișca suficient de repede in tara din care vin majoritatea clienților tai?
  • Sunt datele clienților tai găzduite pe teritoriul Uniunii Europene?

In ceea ce privește costurile, o soluție de acest tip, poate costa intre 0 si 25 de euro pe luna. Sfatul nostru este sa începi cu cea mai ieftina subscripție, apoi poți oricând face upgrade la o opțiune care sa aibă mai multe funcționalități care sa-ti satisfacă nevoile.

2.1 Alege un domeniu pentru site-ul tău de prezentare.

Domeniul site-ul tău de prezentare este una dintre cele mai importante decizii pe care trebuie sa le iei.

In primul rând acesta trebuie sa fie reprezentativ pentru afacerea ta.

In al 2-lea rând trebuie sa fie ușor de înțeles si de reținut.

Trebuie sa eviți minusuri, undescore sau alte caractere. De asemenea, nici subdomeniile de forma firma.domeniu.ro nu sunt indicate.

De obicei, daca vorbim de crearea unui site de prezentare domeniul trebuie sa reprezinte brandul după care vrei ca lumea sa te găsească. Daca scopul este ca site-ul sa fie generator de vânzări/lead-uri ar trebui sa legi un termen care sa fie relevant pentru industria ta.

De exemplu daca firma ta se numește Restxore dar vinzi ferestre. Pentru un site de prezentare vei alege Restxore.ro, dar daca vrei doar sa vinzi online, vei alege ferestreiefinte.ro.

In funcție de serviciul ales, vei putea cumpăra domeniul direct din platformă sau de la autoritatea oficiala care reglementează domeniile web in Romania, rotld.ro. Daca l-ai cumpărat din alta partea, aceste servicii iți vor oferi pași ușor de urmărit pentru a lega domeniul de site-ul tău.

2.2. Alege Tema perfecta

Ei bine, tema perfecta nu exista. In cazul serviciilor de tip SaaS, in procesul de înregistrare vei avea de ales dintr-o multitudine de teme.

Alegerea trebuie făcută in conformitate cu brand-ul tău, respectând culorile din logo.

Un lucru important la care trebuie sa fii atent este testarea site-ului de pe dispozitive mobile. Acesta fiind modalitatea cea mai comuna de accesare a site-urilor in ziua de astăzi.

Provocarea vine de la personalizarea acestei teme.

Majoritatea serviciilor iți vor permite schimbarea culorilor, fonturilor si imaginilor cu ușurință.

Daca nu ai imagini realitate profesional, ar trebui sa cauți pe Google librarii de imagini care pot fi folosite gratuit si legal in cadru comercial.

Site-ul trebuie sa iți placa in primul rând ție, sa fii sigur de alegerile făcute si sa nu efectuezi modificări majore prea des.

In funcție de cat de mult efort ești dispus sa investești, cea mai dificila parte este realizarea textelor. Aceasta activitate consuma foarte mult timp pentru ca trebuie sa te pui in pielea clientului tău si sa pui informațiile pe care le consideri necesare.

Evita sa folosești conținut generat cu ajutorul Inteligentei Artificiale pentru ca Google începe sa penalizeze conținutul care nu este creat de oameni.

Ca structura generala, ai de ales intre site-uri one-page sau multi-page.

In cazul paginilor one-page, vei avea o singura pagina împărțita in mai multe secțiuni care sa înglobeze toate informațiile pe care vrei sa le transmiți. Meniul principal din partea de sus, acționând ca un navigator al acestui site.

In cazul site-urilor multi-site, va trebui sa ai o pagina home, despre, contact, portofoliu si opțional produse/servicii.

De asemenea o pagina de blog este esențială pentru a putea scrie conținut de tip informativ care sa aducă site-ul cat mai sus in rezultatele Google.

2.3 Alte informații

Nu uita sa adaugi termeni si condiții, politica cookies, politica de confidențialitate pe site-ul tău de prezentare. Multe dintre aceste servicii vor oferi pagini predefinite, pe care trebuie neapărat sa le modifici sa se potrivească cu specificul afacerii tale.

Din nou, asigura-te, ca site-ul se încarcă rapid si ca este ușor citibil si navigabil de pe dispozitivele mobile.

Asigura-te ca:

  • Titlurile sunt descriptive si simple.
  • Descrierile paginilor sunt ușor de înțeles si includ cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta.
  • Imaginile sunt optimizate, ideal transformate in formatul webp care este si recomandarea Google.
  • Site-ul tau are un sitemap pe care sa îl încarci in Google Search Console.
  • Structura link-urilor este simpla.
  • Link-urile interne si externe funcționează

Instalează formularele si asigura-te ca informațiile completate ajung acolo unde trebuie.

Daca sunt funcționalități pe care nu le ai disponibile, acestea sunt fie prezente intr-un plan superior, fie sunt disponibile sub forma de add-on sau plug-in intr-un ‚Marketplace’.

3. Creare site de prezentare folosind un CMS.

Procesul de crearea a site-ului folosind un CMS este mult mai complex, dar informațiile sunt disponibile online sub forma de tutoriale/articole.

Nu o sa vorbim despre alegerea unui CMS. Pentru un începător nu poate sa existe o varianta mai ușoara decât WordPress.

Nu vom trata toate opțiunile posibile, ci cea mai rapida metoda de a realiza un site de prezentare folosind aceasta metoda.

3.1 Alegerea găzduirii

Găzduirea potrivita este un factor important din mai multe puncte de vedere.

In primul rând vrei sa te asiguri ca site-ul este cat se poate de rapid. Acest factor este important din mai multe motive:

  • O experiență buna a utilizatorilor. Atunci când un client/vizitator intra pe site-ul tău, acesta trebuie sa se încarce rapid. Trecând de optimizările la nivel de site, tehnologia, locația si optimizările la nivel de hosting sunt un factor esențial.
  • Un site rapid înseamnă o poziție mai buna pe Google. Poziția ta pe Google este direct impactata de cat de rapid este site-ul tău. Indiferent de optimizările SEO sau de conținutul de calitate, daca site-ul tău se încarcă greu, acesta nu va avea o poziție buna pe Google.

In funcție de tipul de găzduire, poți ajunge pe listele negre ale antivirușilor sau Google.

Daca alegi o găzduire ieftina, pe același server sunt găzduite mai multe site-uri care împart același IP. In cazul in care unul dintre acele site-uri face spam, are conținut ilegal sau încarcă in orice fel normele de conformitate, toate site-urile de pe același server vor fi penalizate.

Nu avem o recomandare de găzduire, primele rezultate din Google ar trebui sa fie decente.

3.2 Alegerea domeniului

Rămân valabile toate punctele pe care le-am discutat anterior in cazul alegerii domenului.

Diferența este ca de cele mai multe ori compania de hosting iți va oferi posibilitatea de a cumpăra domeniul in același timp cu găzduirea. Avantajul fiind ca acestea vor fi pre-configurate corect.

Daca ai deja un domeniu sau dorești sa îl cumperi de pe ROTLD, va trebui sa faci niște setări tehnice la nivel de name-servere. Probabil ca provider-ul de găzduire iți va oferi informații detaliate despre efectuarea acestei operațiuni.

3.3. Instalarea WordPress pentru site-ul tau de prezentare

Pentru ca tehnologia a avansat, ai la dispoziție instrumente extrem de ușor de folosit.

In 99% dintre situațiile in care ai achiziționat un cont de găzduire din Romania, o sa primești datele de conectare la o platforma de administrare numita cPanel, ceva de tipul:

Creare site de prezentare

In partea dreapta sus in box-ul ‚Search Tools’ vei cauta după ‚Softaculous’.

Se va deschide un panou in care vei avea de ales dintre mai multe CMS-uri, de unde vei alege WordPress:

Creare site de prezentare

O data pasat butonul de install, baza de date, utilizatorul de baza de date si credentialele de acces in site se vor genera automat.

Felicitări, acum ai un site WordPress, gol, accesibil de pe domeniul legat la contul de găzduire.

3.4 Design-ul site-ului de prezentare

Cea mai ușoară metoda este folosirea unui builder peste WordPress.

Cel mai cunoscut builder este Elementor, de care probabil ai auzit deja. Mai multe detalii despre modelul de pricing al celor de la Elementor aici.

Am ales Elementor ca si builder pentru ca, chiar daca nu este cel mai optimizat sau cel mai rapid, este cel mai ușor de folosit. Ai la dispoziție zeci de mii de tutoriale pe YouTube despre cum sa instalezi si personalizezi un site folosind Elementor.

Alegerea unei teme este opțională, Elementor are pagini predefinite gata sa fie importate in site-ul tău conform structurii pe care o dorești.

Informațiile legate de structura si setări sunt aceleași ca cele amintite mai sus.

Din nou, trebuie sa fii atent la cat de rapid si responsive este site-ul tău de pe dispozitivele mobile.

3.5 Opțional – alege o tema

Daca vrei sa muncești cat mai puțin ai la dispoziție o mulțime de teme disponibile la un preț decent.

Cea mai mare librărie de teme este disponibila aici.

Asigura-te ca tema aleasa este potrivită pentru site-ul tău de prezentare. O poți testa apăsând butonul ‚Live Preview’. Asigura-te in schimb ca aceasta tema este compatibila cu Elementor.

Ai la dispoziție review-uri si părerii de ceilalți clienți care au cumpărat si folosesc aceasta tema.

Din nou, toate aceste operațiuni sunt explicate in detaliu, in format video, la o simpla căutare pe YouTube.

Dezavantajul este ca site-ul tău nu va fi unic. De aceea daca iți dorești o experiența unica pentru utilizatorii tai trebuie sa discuți cu o agenție care sa vina cu o abordare personalizata si memorabila pentru clienții tai.

4. Alte lucruri la care trebuie sa fii atent

  1. Asigura-te ca butoanele ies in evidenta.
  2. Toate mesajele tale sunt clare si specifice industriei tale.
  3. Nu te teme sa te inspiri de la concurenta, dar evita sa copiezi bucăți întregi de text.
  4. Verifica site-ul de pe multiple rezoluții.
  5. Asigura-te ca site-ul tău este rapid.
  6. Testează site-ul de pe multiple dispozitive.
  7. Asigura-te ca imaginile sunt in format webp.
  8. Ai instalat un plugin de cache pentru a creste viteza site-ului.
  9. Toate linkurile funcționează așa cum trebuie.
  10. Ai un sitemap si este încărcat in Google Search Console.
  11. Instalează Google Analytics ca sa vezi exact cați utilizatori intra pe site.
  12. Asigura-te ca scrii conținut pe blog cel puțin o data pe săptămâna.
  13. Evita sa modifici structura paginilor prea des.
  14. Verifica setările legate de URL-uri.
  15. Intra constant pe site pentru a venerica daca este nevoie de update-uri de securitate.

Acesta este pe scurt, procesul de creare al unui site de prezentare in 2024.

Daca altcineva se ocupa de crearea site-ului tău, poți testa site-ul folosind butonul de la finalul articolului.

Daca ai întrebări iți stăm la dispoziție.

„>

Abonarea ta nu a putut fi salvată. Te rugăm să încerci din nou.
Mulțumim, te-ai înregistrat cu succes!

Adresa ta de e-mail este folosită doar pentru a-ți trimite newsletter-ul nostru și informații despre activitățile stringtech.ro. 

Folosim Brevo ca platformă de marketing. Prin trimiterea acestui formular esti de acord ca datele personale pe care le-ai furnizat să fie transferate către Brevo pentru prelucrare în conformitate cu Brevo's Privacy Policy.

    lasa un comentariu

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    incepe acum

    primul pas catre o super colaborare. cafeaua o dam noi

    Abonează-te la newsletter!
    [hubspot type="form" portal="26932850" id="f925e492-1ed6-49b8-a1bc-62544210e93a"]